دریافت*بررسي خودرو و تاريخچه و ساختمان و طرز کار و کابرد آن*

بررسي خودرو و تاريخچه و ساختمان و طرز کار و کابرد آن|cox30012252
هم اکنون فایل با موضوع بررسي خودرو و تاريخچه و ساختمان و طرز کار و کابرد آن آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

تاريخچه ماشين و تغييرات بوجود آمده در آن





اتومبيل برقي تسلا رودستر ۲۰۰۷



خودرو (همچنين اتومبيل يا ماشين) به وسيله نقليه چرخداري گفته مي‌شود که موتور خود را حمل مي‌کند.



خودرو به وسايلي اتلاق مي‌گردد که بدون ارتباط با وسيله ديگر و به کمک نيروي ماشيني خود، قادر به حرکت باشد.



ديد کلي



اصولا براي تمام وسايلي که داراي منبع قدرت باشند و به خودي خود بتوانند حرکت کنند، مي‌توان واژهٔ خودرو را بکار برد. ليکن کاربرد اين واژه در زبان ما داراي محدوده مشخصي است که معمولاً به وسايل متحرکي گفته مي‌شود که همگي داراي حرکت بوده و با زمين در تماس هستند. بنابراين به وسايلي مثل قطار، کشتي و هواپيما خودرو گفته نمي‌شود. نمونه‌هاي بارز خودرو عبارت‌اند از:



ماشين‌هاي سواري، کاميون‌ها و موتورسيکلت‌ها... و جديداً ماشينهايي در دنيا ساخته شده اند که با سوخت برق کار ميکنند و به محيط زيست صدمه‌اي نميرسانند و خيلي عالي هستند



تاريخچه



شايد بتوان اولين ايدهٔ مکتوب در مورد وسيلهٔ نقليه‌اي را که بدون نيروي انسان يا حيوانات قادر به حرکت باشد، در ايلياد اثر هومر يافت. در قسمتي از رمان، هفاستوس (خداي آتش و فلزکاري) يک سه‌چرخهٔ متحرک مي‌سازد و از آن براي جابجايي استفاده مي‌کند. [۱] اما در عالم واقع، اين وسيله براي اولين بار در کشور انگلستان ساخته شد. اين وسيله نقليه به کمک نيروي بخار کار مي‌کرد. اين وسيله داراي يک موتور بزرگ بخار بود که براي توليد توان به مقادير زيادي آب و ذغال سنگ نياز داشت و جهت استفاده از آن به چند خدمه نياز بود. [۲]



موتور احتراقي در سال ۱۸۶۰ ميلادي به‌وسيلهٔ يک بلژيکي به نام اتين لونوار اختراع شد. پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازي تداوم يافت و در بين سال‌هاي ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ ميلادي در اروپا اختراعات مختلفي به وسيله چند تن از مهندسان انجام گرفت.



نخستين خودرو با موتور درون‌سوز، يک موتور کوچک بود که بر روي يک گاري کوچک نصب شد. اين خودرو را زيگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ ميلادي در شهر وين ساخت. موتور اين وسيله نقليه، موتور بخاري يا موتور برونسوز نام گرفت. اما به‌تدريج موتورهاي برونسوز تبديل به موتورهاي درونسوز گرديدند. در موتورهاي درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سيلندر به وسيله جرقه محترق مي‌گردد. اولين نمونه موتور احتراق داخلي را يک مهندس آلماني به نام نيکلاس اتو ساخت. موتورهاي امروزي، در حقيقت نمونه تکامل يافته اين موتور محسوب مي‌شوند. اما معمولاً اختراع خودرو به گات ليب دايملر، يا کارل بنز نسبت داده مي‌شود. اين دو نفر در يک زمان و به‌صورت جداگانه براي ساخت يک خودرو کامل تلاش مي‌نمودند. دايملر در ابتدا عضو تيم نيکلاس اتو بود ولي بعدا به‌طور جداگانه به‌همراه ويلهلم ماي باخ موتور سبک با سرعت بالا (دور موتور ۹۰۰ rpm) را ساخت. همچنين اولين سيستم جرقه‌زني الکتريکي را بنز طراحي نمود.



مطالب دیگر:
📗تحقیق در مورد فلسفه قیام عاشورا 13 ص 📗پاورپوینت daramad 📗تحقیق در مورد فلسفه هنرمعاصر 25 ص 📗تحقیق در مورد فولرينها 9 ص 📗پاورپوینت daramad interneti 📗تحقیق در مورد قاليبافي 16ص 📗پاورپوینت darkhodmandegi dar daneshamozan 📗پاورپوینت darman dar manzel 📗تحقیق در مورد قدرت و انواع پرس 12 ص 📗تحقیق در مورد قرقره 25ص 📗پاورپوینت dard 📗تحقیق در مورد قلمرو اخلاق و حقوق 13 ص 📗پاورپوینت darman shabake 📗تحقیق در مورد قوانين عربي 📗تحقیق در مورد قيامت روز شهادت است 14 ص 📗پاورپوینت darman shabakeyi 📗پاورپوینت darman shenakhti raftari 📗تحقیق در مورد كاربرد نانو در وسايل آرايشي و بهداشتي و داروها 📗تحقیق در مورد كاربرد و سرويس تراكتور 📗تحقیق در مورد كاشت برنج 📗پاورپوینت darman zed mikrobi 📗تحقیق در مورد كشتارگاه 📗تحقیق در مورد كند وكاوي در مسئله حجاب 📗تحقیق در مورد كند وكاوي در مسئلهي حجاب 17 ص 📗پاورپوینت daro darman feshar khon